Pinch me – Barack Obama has won! (A message from Michael Moore)

Friends, Who among us is not at a loss for words? Tears pour out. Tears of joy. Tears of relief. A stunning, whopping landslide of hope in a time of deep despair.

In a nation that was founded on genocide and then built on the backs of slaves, it was an unexpected moment, shocking in its simplicity: Barack Obama, a good man, a black man, said he would bring change to Washington, and the majority of the country liked that idea. The racists were present throughout the campaign and in the voting booth. But they are no longer the majority, and we will see their flame of hate fizzle out in our lifetime.

There was another important "first" last night. Never before in our history has an avowed anti-war candidate been elected president during a time of war. I hope President-elect Obama remembers that as he considers expanding the war in Afghanistan. The faith we now have will be lost if he forgets the main issue on which he beat his fellow Dems in the primaries and then a great war hero in the general election: The people of America are tired of war. Sick and tired. And their voice was loud and clear yesterday…

Pinch Me …a message from Michael Moore (MichaelMoore.com) Opmerking: Hoera!!

12 thoughts on “Pinch me – Barack Obama has won! (A message from Michael Moore)

  1. De oorlogen die AMERIKA voert hangen direct samen met de vereenzelviging van het politieke establishment met de staat ISRAEL: Uitschakeling van het Baathistische IRAK en omsingeling en daarna vernietiging van de Islamitische staat IRAN.
    In het verleden heeft OBAMA zich zeer negatief uitgelaten over de LIKOEDNIKS in Israel (rechtse, meedogenloze zionisten die belangrijk makende macht boven bescheidenheid eisende moraal plaatsen).
    De vraag is of hij als president in staat is de invloed van extreem-rechtse belangengroepen aan banden te leggen.

  2. Een voorzichtig hoera van mij ook. Natuurlijk, slechter dan Bush kan niet, maar of Obama nu de redder in nood is waar een aantal mensen hem voor lijken te houden, betwijfel ik ten zeerste. Obama krijgt toch ook te maken met democratische afgevaardigden die ‘pork barrels’ willen om hun herverkiezing veilig te stellen, met allerlei lobbies die zich nog dieper hebben ingegraven in Washington dan een chigger onder je teennagel, met een ambtenaren-apparaat dat ook niet 1-2-3 verandert, ook al worden er veel vervangen en een senaat die waarschijnlijk niet ‘filibuster-proof’ is en een Republikeinse minderheid die er alles aan zal doen om de eigen agenda waar mogelijk te redden. Plus een ‘extremistische’ kant van de democraten die no zoveel vertrouwen heeft dat ze wellicht een agenda willen doorvoeren die de gewone Amerikaan niet te pruimen vindt, met als gevolg dat over twee jaar het huis van afgevaardigden ineens weer een Republikeinse meerderheid heeft.
    En dan hebben we het nog maar niet over het feit dat de federale overheid nogal krap bij kas zit en alles geld kost.Reactie is geredigeerd

  3. Hallo Wim en Betty – hoe vaak hebben jullie je zwaardjes gekruisd en met welk effect? Maar dat is een onredelijke vraag – want hoeveel effect hebben mijn eigen blogjes anders dan te fungeren als ventiel
    van opgekropte kennis en emoties?
    Goede avond meneer Opinie,
    Ik ben het eens met Uw twijfel – en de redenen daarvoor – aan het ‘redder in de noodschap’ van president Obama; daarvoor zijn de structurele en actuele omstandigheden te beperkend.
    Maar slechter dan Bush Jr kan inderdaad niet, en McCain is ook een griezel op buitenlands- en veiligheidsgebied.

  4. Het valt wel mee hoor, met mijn agressie, JWW. Ik zal nooit een autobiografie schrijven die de titel WARRIOR draagt. Ik verdedig zelfs HET NIETSDOEN. Daarbij wijs ik altijd naar het plotselinge einde van de SOVJET-UNIE, waar een niet-soldateske man het zo ineens voor het zeggen kreeg. Dat die naieve man bedonderd werd door zeer agressieve en zeer leugenachtige Westerse Schijndemocraten is een waarheid die ons pijn zou moeten doen.

  5. Het gaat niet meer om kritiek leveren op Israel. Het is het eenzijdig en obsessief benaderen van deze casus. Je bent er helemaal vol van, het overschrijdt elke vorm van proportionaliteit. Volgens mij droom je ’s nachts nog van anti-zionisme.

  6. Betty, onze nieuwe discussie is hier niet terzake want deze blog gaat over de verkiezing van Obama.
    Mijn grote bezorgdheid over het beleid van Israel voor de veiligheid in het Midden-Oosten en (daarmee) voor de hele wereld, heb ik voor iedere objectieve lezer in ruim voldoende mate beredeneerd.
    Vannacht droom ik over jou, mijn favoriete politieke zioniste (niet religieuze zioniste, want je bent katholiek, schreef je eerder).
    Welterusten Betty

  7. JW, als je wilt wil ik mijn verhaal wel herhalen op je blog van vandaag over Israel.
    Ik denk dat het zeer terecht is als ik zeg dat je afkeer jegens Israel en het zionnisme dermate buiten-proportioneel is, dat het bij het obsessieve af is gworden. Met geen woord rep jij over de verderfelijke ideologie van een Hamas of Hezbollah (laat staan dat Congo de verdiende plaats op jouw blog krijgt, om maar eens een voorbeeld te noemen.
    Ter informatie wil ik hier nogmaals benadrukken dat ik hier al 4 jaar verkondig dat ik de dochter ben van een Joodse vader en een christelijke moeder. Niet katholiek, maar opgegroeid in de hervormde traditie.Reactie is geredigeerd

Geef een reactie

