De eerste zoekslag rondom..

Spannend zo’n eerste eigen weblog – en mooi dat ons favoriet ochtendblad daar gelegenheid toe biedt. ‘Periscoop op!’ is de order die een commandant of wachtsofficier geeft als zijn onderzeeboot vanaf veilige diepte naar periscoopdiepte gaat. Op die diepte vaart de boot onderwater maar kan met de opgestoken periscoop de opppervlakte worden verkend.

De eerste ‘zoekslag rondom’ met de periscoop is altijd het meest spannend: is het veilig genoeg om op deze diepte te blijven varen of moet er worden weggedoken? Onderwater werkt geen radar – voor electro-magnetische golven is water ondoordringbaar. Of er ‘daar boven’ schepen varen moet met de sonar (middels geluidsgolven) worden vastgesteld. Maar een stilliggend schip, zeilboot of boorinstallatie hoor je bijvoorbeeld niet. Ook kan men met de sonar niet precieze afstanden van contacten aan de oppervlakte bepalen. Soms duurt het uren ‘plotten’ van sonarcontacten voordat je vanaf veilige diepte de order om naar periscoopdiepte te gaan, durft te geven.

Zelf hield ik, vanwege de concentratie, altijd de adem in bij zo’n eerste periscoopzoekslag rondom. Met die herinnering (van alweer 34 jaren geleden), koos ik ‘Periscoop Op’ als titel van deze site. De periscoop geeft de mogelijkheid om een voorwerp nader te bekijken: wat is het en wat ‘doet’ het?

In deze blog zullen onderwerpen – vnl. op het gebied van ‘internationale veiligheid en defensie’ – nader worden beschouwd. Aanleiding voor het starten hiervan, zijn de gevaarlijke ontwikkelingen in de wereld om ons heen. Ontwikkelingen die ook hun weerslag (kunnen) hebben op de veiligheid van en in, ons eigen land.

‘Wegduiken’ kan, naar ik vrees, niet meer. Als (standaard) ‘plaatje’ koos ik dit met de vele bomen. De kunst is om door de bomen ‘het bos’ te zien. Deze Periscoop is niet continue ‘Op’ cq bezet. Als gepensioneerde (Nieuw Guinea-)’veteraan’ vaar ik in de zomermaanden vaak over onze mooie wateren. Maar als blijvend geinteresseerde houd ik het nieuws zo goed als mogelijk bij. En eenmaal thuis zit ik dagelijks urenlang achter mijn iMac om de ontwikkelingen te volgen. Hoe e.e.a. uitpakt voor deze zoekslagen moet maar blijken.

PS dd 6-10-06: Ik leg in deze blog veel links naar m.i. interessante publicaties. De meeste bijdragen zijn door onze volijverige redacteur (terecht) gerubriceerd onder het thema ‘war-on-terror’.

PPS dd 24-02-10 n.a.v. discussie over

Gaza-oorlog: toepassing van Israel’s militaire ‘Dahiyah Doctrine’

ALGEMEEN

Ik ben geen anti-Semiet maar een anti-Zionist, d.w.z dat ik het streven van Zionisten naar ‘het vestigen van een Joods thuisland of Joodse staat in het gebied waar in vroeger tijden de Joodse koninkrijken Israël en Judea lagen’, gevaarlijk vind voor de wereldvrede en onrechtvaardig t.o.v. de Palestijnen.
‘Zionisme’ (Wikipedia)  Zionisme op mijn blogsite

Ik heb in het begin van mijn blog eindeloze discussies gevoerd over ‘het’ conflict in het M-O. Omdat zij meestal vruchteloos bleken omdat je verstokte Zionisten toch niet kan overtuigen, verspil ik daar geen tijd meer aan. Het is een beproefde Hasbara-techniek om je tegenstanders aan het discussielijntje te houden en daar doe ik niet (meer) aan mee. #mce_temp_url#
Hasbara – Israels propaganda-machine

Wie kennis wil nemen van mijn persoonlijke standpunten kan dat bijv. doen in: 
persoonlijke standpunten t.a.v. ‘het’ Midden-oosten conflict

Kenmerkend voor de discussies over dit conflict is, dat 98% van degenen die het Zionistisch beleid van Israel verdedigen enigerlei band hebben met Israel, terwijl de tegenstanders van dit beleid voor 98% generlei band hebben met Palestijnen/Arabieren of Israel (m.u.v. ‘Een Ander Joods Geluid’ aanhangers).

Een ander kenmerk is, dat de ‘verdedigers’ dit voor 98% anoniem doen en hun tegenstanders persoonlijk aanvallen met aantijgeningen en insinuaties. Vandaar dat ik reacties op mijn blog slechts toelaat mits ‘terzake, beschaafd en niet anoniem’.
Een van de weinige Israel-beleid verdedigers die dat genuanceerd, inhoudelijk en met open vizier doet, is Mike Bing. Wij hebben overeenstemming gevonden bij het gezamenlijk onderschrijven van de doelstellingen van de nieuwe Amerikaanse ‘pro-Israel, pro-peace’ organisatie J Street. (Een organisatie overigens, die nu door Joodse Zionisten in Israel wordt gebrandmerkt als zijn ‘anti-Israel’).
J-Street: gelukkig: ‘Een Ander Joods Geluid’ in de VS

DE ZIONISTISCHE ‘ISRAEL LOBBY’

Politieke en religieuze christen- en joodse zionisten in de VSA, verenigd in een (Groot-)’Israel lobby’, hebben een grote, zo niet beslissende, invloed op het heilloos buitenlands beleid van de regering-Bush jr gehad – en dreigen dit ook te doen op het Midden-Oosten beleid van president Obama. Zij instigeerden de catastrofaal-contraproductieve invasie van Irak en de fatale Global War on Terror (GWOT), en sturen onafgebroken aan op oorlog tegen Hezbollah, Hamas en Iran.
Aanval op Iran?

Omdat onze opeenvolgende kabinetten het heilloze pro-Zionistisch Israel beleid van Amerika onvoorwaardelijk steunen – en ik bevreesd ben voor een oorlog met Iran – inventariseer ik onze nationale ‘Israel lobby’: 
Onze nationale ‘Israel lobby’ – een noodzakelijke inventarisatie

Voorman van onze Zionistische ‘Israel lobby’ is Geert Wilders.

 

Cruciale vragen die bij het Wilders-debat nog niet echt aan de orde zijn gekomen:

 

– hoe is Wilders aan zijn steeds onverzoenlijker anti-islam houding gekomen?

– hoe verhoudt zich zijn streven naar de-islamisering in zionistisch Groot Israel tot die in Nederland?

– en wie betaalt Geert Wilders eigenlijk?

 

Geert Wilders’ anti-islamitisme gebaseerd op politiek zionisme en populistische xenofobie

One thought on “De eerste zoekslag rondom..

  1. Gaat defensie wegduiken voor de gewenste 34 miljard bezuinigingen?
    Ik stel voor de luchtmacht te verlossen van al haar straaljagers, en zeker geen JSF aan te schaffen.
    Ga geld verdienen met het verhuren van soldaten.
    En ga met het bedrijfsleven onbemande vliegtuigjes ontwikkelen, en vooral verkopen.
    We hebben geen geld voor defensie als er geen bedreiging is.

Geef een reactie

